سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شبکه های رایانه ای
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  وب سایتهای برتر
 
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز   آرشیو پیوند روزانه[1]
   شرکت داده پردازی آرون
کاربردهای شبکه های اجتماعی
امنیت وب
متن باز
درباره cms +
شبکه های رایانه ای
فناوری رسانه
شبکه های اجتماعی مجازی
شبکه های ارتباطات اجتماعی
مشاوره و بازاریابی سایتهای اینترنتی
تکنولوژی موبایل
امنیت جوملا
مشاوره در زمینه طراحی سایت
نرم انرم افزارهای تحت وب
اخبار روز فناوری اطلاعات it
گرافیک وب
رسانه دیجیتال
روابط عمومی الکترونیک
معرفی رشته های دانشگاهی it
معرفی رشته های دانشگاهی ict
طراحی فروشگاه اینترنتی
فروش اینترنتی
کسب و درامد اینترنتی
دنیای مجازی تکنولوژی
مشاوره در زمینه طراحی سایت
خدمات طراحی وب سایت
مزایای جوملا
استانداردهای وب سایت
هاست و دامنه
پشتیبانی وب
مخابرات
جدیدترین گیم ها
آشنایی با شبکه ها ی اجتماعی
دنیای طراحی سایتهای حرفه ای
جامعه انلاین وشبکه های اجتماعی
فواید شبکه های اجتماعی
آموزش طراحی سایت
تکنولوژی کد باز
توریسم مجازی
طراحی حرفه ای ترین سایتها
استانداردهای طراحی سایت
;وبلاگهای مرتبط
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 11182
کل یادداشتها ها : 8

نوشته شده در تاریخ 92/8/7 ساعت 10:45 ص توسط آراد


 

نوشته: Todd Wasserman

در بیست سال گذشته به نویسندگی مشغول بوده و در حال حاضر در حوزه بازاریابی و صنعت تبلیغات با مجلات معتبر کسب و کار مانند Mashable ، New York Times،Business 2.0و Inc همکاری می کند.

 

 

خبر خوب اینکه اگر شما وب سایت دارید، کاربران می توانند از طریق مرورگر ابزارهای موبایل (گوشی های هوشمند و تبلت ها) به وب سایت شما دسترسی داشته باشند و خبر بد اینکه به احتمال زیاد وب سایت شما در ابزارهای موبایل ناجور و بدشکل دیده می شود.

اما شما در این مشکل تنها نیستید. درست مانند زمانی که شرکت ها در سال 1996 متوجه این نیاز شدند که برای حفظ ارتباط خود با مشتریان نیازمند طراحی وب سایت هستند، تاریخ دوباره در حوزه موبایل تکرار می شود.
بر اساس آمارهای موسسه پژوهشی Gartner آمار استفاده از اینترنت از طریق ابزارهای موبایل در سال 2011 با آمار کاربران PC تقریبا یکسان بوده است و پیش بینی می شود در سال 2013 افراد در هنگام گردش در اینترنت از گوشی های هوشمند بیش تر از کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ استفاده کنند.

 

در چنین فضایی، سایتی که صرفا برای نمایش در PC طراحی شده باشد، کارایی اسفناکی خواهد داشت. تصور کنید که یک چنین وب سایتی را با مرورگر موبایل فراخوانی کنید، در اولین مرحله، متوجه می شوید که زمان زیادی برای بارگذاری وب سایت نیاز است زیرا عموما سرعت بارگذاری در ابزارهای موبایل بالا نیست درحالی که سایت شما برای سرعت های بیشتر در مرورگر های PC تنظیم شده است. به عنوان مثال، افکت های متحرک و تصاویر با حجم بالا که در وب سایت استفاده شده است، به سادگی در ابزارهای موبایل قابل مشاهده نیستند.

نکته دوم اینکه اندازه نمایش وب سایت شما بسیار کوچک و عناصر صفحه همگی ریز شده اند و برای مطالعه و مشاهده آنها نیاز دارید که زوم کنید و صفحه را در جهت های مختلف حرکت دهید. بدتر از آن اگر افکت های فلش داشته باشید، در گوشی های iPhone نمی توانید آنها را مشاهده کنید.

در چنین مواقعی مشتریان احتمالی به تردید خواهند افتاد و نظرسنجی ها نشان می دهد که 40 درصد آنها بعد از تجربه بد مشاهده وب سایت روی ابزارهای موبایل به شرکت های رقیب گرایش پیدا می کنند.

به این ترتیب و با توجه به اهمیت طراحی وب سایت های موبایلی، متخصصان طراحی وب، پیشنهادات زیر را در زمینه طراحی مناسب برای ابزارهای موبایل، ارائه می کنند:

 


1. وب سایت موبایلی باید «انگشت پسند» باشد. یعنی لمس منوها و اجزای وب سایت به راحتی انجام شود و فاصله مناسب بین اجزا حفظ شده باشد.

2. سایز فونت ها و نحوه دسته بندی منوها مناسب باشد. درباره متنها تا آنجاییکه امکان دارد از فونتی با سایز بزرگ تر استفاده شود و نحوه دسته بندی منوها به راحتی قابل فهم باشد.

 

نمونه ای از یک وب سایت موبایلی موفق در بالا آمده است که هم «انگشت پسند» است و هم از اندازه فونت و دسته بندی واضح و مشخص استفاده کرده است.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ